HTML

Mert kell egy blog...

Friss topikok

2011.03.16. 08:00 Aandrea

Antwerpeni finomságok

Kulináris kitérőt teszek és bemutatok néhány finomságot, amit itt fogyasztottam Antwerpenben. Igaz, nem kötődik mindegyik feltétlenül Belgiumhoz.

Rengeteg belga sör van és ha jól tudom, akkor én eddig kb. 5 különböző fajtát kóstoltam meg közülük. De eddig (egy elég drága Kriek-et leszámítva) ez lett a kedvencem. Mint az internetről nemrég megtudtam, ez egy belga ale sör, a De Koninck:

A következő finomság a Speculaas keksz kenyérre kenhető változata. Tulajdonképpen olyasmi, mint a mogyorókrém, csak nem csokis, hanem "karácsonyi süti" ízű. Először a Seaside kiránduláson ettem ilyet, azóta pedig a rabja vagyok. Mindig is szerettem a Speculaas kekszet és a nutellát is (bár én a mai napig kokettának hívom, pedig azt már nem is kapni), de a kettő keveréke... Hmm, zeer goed! :) Ez a Speculoos pasta:

Szintén Oostende városában találkoztam a gumicukor mennyországban ezekkel a töpörödött töpörtő gumicukrokkal (elvégre a Hupikék törpikék is Belgiumból származnak):

Ez meg egy belga cukor, aminek az íze a medvecukorra emlékeztet, de szerintem jobb annál. Un Belga:

Végül pedig, de nem utolsósorban, szerepeljen itt a vasárnapi ebédem is. Számomra komoly kihívást jelent az, hogy változatosan és normálisan étkezzek, és erről csak saját magam gondoskodhatok. Hétvégén vettem pár szelet húst, amit este bepácoltam az otthonról kapott fűszerkeverékbe. Vasárnap már csak ki kellett sütni, mellé egy kis cukkini (hogy zöldséget is egyek), köretnek pedig főztem egy kis tésztát (mert rizshez nem volt kedvem). Ez volt az eredmény:

...és de finom volt! Majdnem megettem az egész tányérral, pedig ez eredetileg két adagnak készült. :)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása